Vi går planken ud - dag 1.

Oprettet d. under Træningsplaner

Nu er vi i fuld gang på landevejen og træner både hurtighed og udholdenhed. Men når man cykler, kan der godt opstå smerter rundt om i kroppen - det kan være fordi cyklen ikke er indstillet rigtig, men oftest er det fordi vi ikke er stærke nok i vores core-muskler. Vi kommer til at hænge i armene eller skuldrene og lænden enten svejer ned eller op, når trætheden melder sig, og det medfører smerter og ubehag.

MEN der er heldigvis hjælp at hente - og i de næste uger vil der her på siden komme lidt inspiration til at styrke de gode store core muskler - for vi skal

"GÅ PLANKEN UD!"

 

Øvelse 1 laves hver dag indtil øvelse 2 postes - derefter laves øvelse 1 og øvelse to, indtil øvelse 3 postes - derefter laves øvelse 1, 2 og 3 indtil øvelse 4......... osv. indtil øvelse 14 postes!!!! Det bliver super hårdt, så hæng i og styrk din evne til at cykle længe uden smerter.

 

Øvelse 1 - Planke med træk

Vi starter stille og roligt.

Tænk på at holde din hofte stille, mens du løfter en hånd langsomt op til siden af brystet.

Lav 10 løft med hver hånd. Så er vi i gang... 13 øvelser tilbage!

 

      


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar